FAF Vana Bölge Müdürü Sedat YALVAÇ ile Röportaj
1. BİZLERE FAF VANA SAN. VE TİC. A.Ş. HAKKINDA BİLGİ VERİR MİSİNİZ?
FAF VANA, 1986 yılında Ankara Ostim’de sektörün ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla üretimine başlamış ve bugün Ankara Kahraman Kazan’da 16.000 m² – Ankara Başkent OSB’ de 10.000 m² olmak üzere 2 ayrı tesiste üretim yapan bir kuruluştur.
Firmanın Ankara’da faaliyetlerini sürdüren Beştepe merkez ofisinde yönetim birimiyle birlikte yurtiçi ve yurtdışı satış, finans ve tanıtım birimleri bulunmaktadır. Aynı zamanda, İstanbul ve Moskova’da bulunan ofislerindeki satış ekibi ve lojistik merkezleriyle ticari faaliyetlerini yaygın şekilde sürdürmektedir.
Ürünlerini 60’tan fazla ülkeye ihraç eden FAF Vana, uluslararası çalışma disiplinini ve kurumsal iş ahlakını tüm faaliyetlerine yansıtmayı ilke edinmiş bir kuruluştur. İhracat yapılan ülkelerin sayısındaki artış, her yıl büyüyen dış ticaret hacmi ve dünyanın her bölgesinde sürekli artan bilinirliğiyle FAF, artık uluslararası alanda adından sıkça söz ettiren bir firma konumuna gelmiştir.
2. FİRMANIZIN ÖNE ÇIKAN ÜRÜNLERİ NELERDİR?
Şirketimiz son dönemde, suyun her geçen gün öneminin arttığı ve kuraklığın hissedildiği dünyada altyapı ürün grubu ile ilgili AR-GE çalışmalarına yoğunlaşmıştır. Altyapı ürün grubu kısaca flanşlı kelebek vana, demontaj, tilting çekvalf, vantuz, toplu çekvalf, bıçaklı ve sürgülü vana gibi ürünlerden oluşmaktadır.
Kelebek vanada üstyapıda kullanılan wafer–lug tiplerini DN 600 çapa kadar, altyapıda kullanılan çift eksantrik modeli ise DN 1600 çapa kadar üretebilmekteyiz. Yani iyi bir kelebek vana üreticisiyiz demek sanırım doğru olur.
3. ÖZELLİKLE ÜZERİNDE DURDUĞUNUZ VE BEKLENTİ İÇİNDE OLDUĞUNUZ BİR AR-GE ÇALIŞMANIZ YA DA ÜRÜNÜNÜZ MEVCUT MUDUR?
2021 yılında mevcut ürünlerimizde iyileştirme ve geliştirme ile birlikte yeni ürün model ve kalıp çalışmalarımızla üretim portföyümüzü genişletmeye devam ediyoruz. Bununla birlikte; döküm kalitemizi arttırmak, üretimi hızlandırmak ve dünya pazarında daha rekabetçi olabilmek adına, Ankara Başkent OSB’de bulunan dökümhanemizde tam otomatik bir döküm hattı sistemini bu yıl içerisinde devreye almayı planlıyoruz.
Yaptığımız bu yatırımın ülkemize ve sektörümüze hayırlı olmasını temenni ediyorum.
4. ULUSLARARASI MARKALAŞMA ÇALIŞMALARINIZ VE BİR TÜRK MARKASI OLARAK ÖN PLANA ÇIKTIĞINIZ ÜLKELER VAR MIDIR?
Şu an 60 tan fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Özellikle potansiyelimizi geliştirmek istediğimiz ülkelerde, gerek kendi ofislerimiz, gerekse distribütörlük sistemi ile faaliyetlerimiz hızla devam etmektedir.
Rusya’da kurduğumuz ve geliştirmekte olduğumuz kendi şirketimiz bulunmaktadır. Bunun yanında farklı ülkelerde yerel şirketlerle distribütörlük anlaşmalarımız bulunmaktadır.
Mısır, Fas, Irak, Özbekistan, Kazakistan ve Azerbaycan öncelikli pazarlarımız. Hedefimiz Avrupa ülkeleri içindeki faaliyetlerimize 2021 yılı içerisinde biraz daha ağırlık vermektir.
5. SEKTÖRÜMÜZÜN 2020 YILI İÇİNDEKİ DURUMU HAKKINDAKİ YORUMLARINIZ NELERDİR?
Pandemi nedeniyle üretimdeki verim kaybı, ihracatta yaşanılan zorluklar gibi olumsuz pek çok etkene rağmen yine de diğer sektörler ile kıyaslandığında kendimizi şanslı bir sektör olarak nitelendiriyorum.
2020 yılı sektörümüz açısından bence iyi bir yıl geçirdi.
6.COVID-19’UN SEKTÖRÜMÜZE ETKİLERİNİ, DÜNYA VE AVRUPA İÇİN KISA VE ORTA VADEDE NASIL YORUMLUYORSUNUZ? SALGIN SONRASINA İLİŞKİN BEKLENTİLERİNİZ NELERDİR?
Salgının ilk dönemlerindeki olumsuz etkileri tüm sektörlerde olduğu gibi bizim içinde bulunduğumuz sektörü de tabi ki etkiledi. Ancak zaman içinde özellikle sanayi ve inşaat sektörlerindeki faaliyetlerin yeniden hareketlenmesi negatif etkinin ortadan kalkma sürecini başlattı. Hemen ardından Covid-19 un Çin merkezli olarak Avrupa ve dünyaya yayılmış olması, ülkelerin ihracat ve ithalat konularında bu ülkeye karşı kendilerini koruma altına alma tedbirlerini başlattı. Son yılların üretim ve lojistik alanlarında baskın ülkesi olan Çin, pazar içindeki yerinin bir kısmını yüksek kalitede üretim ve işçilik özellikleriyle Türk Malı ürünlerine bıraktı ve tercih edilme oranını yükseltti. Biz de bu süreç içerisinde yatırımlarımıza hız katarak sektörümüzün önde gelen firmaları arasında olma gayretine devam ediyoruz.
7. FİRMANIZ İÇİNDE COVID-19 VİRÜSÜNE KARŞI NASIL BİR YIL HARİTASI İZLEDİNİZ?
Üretim tesislerimizin şehir merkezine uzak olması ve çalışanlarımızın büyük kısmının yakın yerleşim alanlarında oturmasından dolayı sanırım bulaş riski açısından biraz daha şanslıyız. Şirkette gerekli maske, mesafe ve temizlik kurallarına uyma doğrultusunda gereken hassasiyeti devam ettiriyoruz. Pandeminin başladığı ilk günden bu yana üretim personelimizin iki vardiya olarak çalışmasını verim kaybına sebep olmasına rağmen uyguluyoruz. Sosyal aktivitelerin fabrikada devam ettirilmesi ve dinlenme zamanlarının keyifli hale getirilmesi için ilave sosyal tesis binasını bu yıl faaliyete geçiriyoruz.
8. 2021 YILINDA DÜNYAYI VE TÜRKİYE’Yİ NELER BEKLİYOR? FİRMANIZ VE SEKTÖRÜMÜZ ADINA HEDEF VE BEKLENTİLERİNİZ NELERDİR?
Ne yazık ki bu yılda yaşadığımız pandemi sürecinin devam edeceğini ve 2020 yılından farklı olmayacağını düşünüyorum. Eğer ülke olarak her alanda üretimin önemini politika olarak benimser ve markalaşmaya gereken yatırımı yapmaya devam edersek, kaynaklarımızın doğru ve verimli kullanımını sağlayabilirsek dünyadaki değişen dengeler içerisinde uygun bir konuma gelebiliriz.
9. ARMATÜR DERNEĞİ’NİN ÜYELERİNDEN BİRİ OLARAK, DERNEK ÇATISI ALTINDA OLMANIN FİRMANIZA NASIL KATKILARI OLACAĞINI DEĞERLENDİRİYORSUNUZ? SEKTÖRÜNÜZ İLE HANGİ KONULARIN ÖN PLANA TAŞINMASINI ARZU EDERSİNİZ?
Dernek Başkanımız Sayın Gökhan TURHAN’ ve dernek çalışanlarımıza sektör sorunlarının farklı platformlarda dile getirilmesi ve tanıtımı için göstermiş olduğu başarılı çalışmalarından dolayı firmamız adına teşekkür ediyorum.