Günay Tesisat Armatür Genel Müdürü Celal GÜNAY ile Röportaj
Günay Tesisat Armatür Genel Müdürü Celal GÜNAY ile firmanın kuruluşundan bu yana gerçekleştirdikleri projeleri ve sektörümüzün geleceği ile ilgili konuştuk.
1. Bizlere GÜNAY TESİSAT ARMATÜR A.Ş. hakkında bilgi verir misiniz?
Firmamız 1974 yılında bir şahıs firması olarak, Sn. Hüseyin GÜNAY tarafından Günay Kalıp Otomat Plastik Sanayi unvanı ile Eyüp, İstanbul semtinde, 40m2’lik küçük bir atölyede faaliyetlerine başlamıştır. Kalıp yapımıyla başlayan firmamız, ilerleyen yıllarda fason parça işleme ve üretimine yönelmiştir. Teknolojinin ve üretimin az olduğu o yıllarda, bilgi ve becerinin ön plana çıkmasıyla yol kat eden firmamız, büyüme temellerini 1991 yılında Türkiye’nin doğalgazla buluşmasıyla birlikte atmıştır. O yıllarda ısıtma tesisat vanaları ve doğalgaz vanaları üretimine başlanmıştır. Yoğun malzeme talep arzı neticesinde üretimini ve ürün çeşitliliği arttırarak GK markasıyla üretime hız verilmiştir. Sürekli yapılan yatırımlar, özgüvenli çalışma, kaliteli üretim, müşteri memnuniyeti, özel dizaynlar firmamızın başarısını teşkil ederek, bu günlere gelmesine öncülük etmiştir.
2. Firmanızın öne çıkan ürünleri nelerdir?
Firmamız ısıtmaya yönelik tesisat vanaları üretmektedir.
Radyatör vanaları, mini küresel vanalar, gaz küresel vanalar, özel bağlantı fittings’leri öne çıkan ürünlerimiz arasındadır.
3. Özellikle üzerinde durduğunuz ve beklenti içinde olduğunuz bir AR-GE çalışmanız ya da ürününüz mevcut mudur?
Tabiki, Ar-Ge çalışmaları yapmaktayız. Ürünlerimizin dizayn ve kalitesini geliştirmek için sürekli yenilikler yapılmaktadır. Firmamız Ar-Ge ve sürekli iyileştirmeyi kendine hedef olarak belirlemiştir.
4. Uluslararası markalaşma çalışmalarınız ve bir Türk markası olarak ön plana çıktığınız ülkeler var mıdır?
Uluslararası marka tanınırlığını arttırmak için zaman zaman çalışmalar yapmaktayız. Yurt dışı pazarlarda iyi bir marka tanınırlığı, kalite ve güven algısına sahibiz.
Çin’e radyatör vanası ihraç etmekteyiz. Özellikle vana ihracatında en büyük ülke olan Çin’e yaptığımız bu ihracat, bize ayrı bir gurur vermektedir. Avrupa, Balkanlar, Orta Doğu, Asya ve Güney Amerika olmak üzere 22 ayrı ülkeye ihracat yapılmaktadır. Avrupa ve Balkan ülkeleri ağırlıklı ihracat yaptığımız ülkeler konumundadır.
5. Sektörümüzün 2020 yılı içindeki durumu hakkındaki yorumlarınız nelerdir?
Sektörümüz için 2020 yılı oldukça yoğun ve zor geçti. Sipariş adetlerinin artmasına rağmen, Covid nedeniyle az sayıda personel ile çalışılması, yan mamül tedariğinin zorlaşması, teslim terminlerinin gecikmesi en çok zorluğunu hissettiğimiz konular oldu. Fakat bu durumun firmamıza olumlu bir yansıması olduğunu düşünüyoruz, bizim için bir deneyim ve tecrübe olduğuna inanıyoruz.
6. Covid-19’un sektörümüze etkilerini, dünya ve Avrupa için kısa ve orta vadede nasıl yorumluyorsunuz? Salgın sonrasına ilişkin beklentileriniz nelerdir?
Covid-19’un sektörümüze olumsuz yönde etkilerinin başında aşırı değer kazanan emtia fiyatları gelmektedir. Artan maliyetler, yeni ürün fiyatlarının müşteriler tarafından kabulünü zorlaştırmıştır. Hammadde temininde teslim termin süreleri uzamıştır. Özellikle yurtdışı sipariş miktarları önemli ölçüde artmış olup, üretim yönünden bir düşüş olmayınca, aksine üretim adetleri artış göstermiştir. Dünya ve Avrupa’da kısa ve orta vadede taleplerin artacağını beklemekteyiz.
7. Firmanız içinde Covid-19 virüsüne karşı nasıl bir yol haritası izlediniz?
Öncelikle üretim miktarlarının düşmemesi için çalışan personelimize yönelik tüm önlemleri uyguladık ve Covid-19 virüsünün yayılmasını önlemek açısından gerekli önlemlerimizi aldık. Kullandığımız hammadde ve yardımcı malzemeleri daha fazla adetlerde temin ederek stoklama yöntemine gittik ve üretimimizin aksamaması için daha dikkatli çalışarak kayıplarımızı minimum seviyelere indirdik.
8. 2021 yılında dünyayı ve Türkiye’yi neler bekliyor? Firmanız ve sektörümüz adına hedef ve beklentileriniz nelerdir?
Sürekli iyileşmeyi kendine hedef olarak benimsemiş olan firmamız, yasal mevzuatlara uyarak müşteri odaklı çalışmalarına devam etmektedir. Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak ürün ve ürün kalitesi ile müşterilere güven vermeyi kendisine prensip edinmiştir. Türkiye’nin çok güzel yerlere geleceğine inanmaktayız.
9. ARMATÜR Derneği’nin üyelerinden biri olarak, dernek çatısı altında olmanın firmanıza nasıl katkıları olacağını değerlendiriyorsunuz? Sektörünüz ile hangi konuların ön plana taşınmasını arzu edersiniz?
Dernek çatısı altında olmanın en büyük avantajının birlik, beraberlik, dostluk olduğunu ve bu kavramların ne kadar önemli olduğunu gördük. Birlikten güç doğar sözüyle de bunu tekrardan pekiştirdik.
Başka eklemek istediğiniz değerlendirme ve görüşleriniz var ise belirtmenizi rica ederiz.
Dernek çalışanlarına ve tüm emeği geçenlere katkılarından dolayı teşekkür eder, başarılarınızın devamını dileriz…